Fine Tune Music, expert in het uitgeven van geluidsopnamen, ziet een grote verandering gaande in de audio en film industrie. De creatieve industrie is een van de snelst groeiende en meest impactrijke sectoren van Nederland. Een groot deel van deze creatieve partijen gebruikt voice-overs, muziek en audio in hun eindproducten (denk bijvoorbeeld aan: filmpjes op websites, reclames, in software applicaties (apps) en in Games). 

Onder de handelsnaam Fine Tune Voices richt Fine Tune Music zich expliciet op de voice-over markt, waarbij ze op dit moment voor klanten vaak handmatig en per project een voorselectie van mogelijk geschikte voice-over kandidaten moeten maken voor aanvragen die binnenkomen. 

Fine Tune Music wil bovengenoemd proces automatiseren en merkt dat er vanuit de markt behoefte is aan een platform waarop gebruikers, volgens het ‘white label principe’, stemacteurs en voice-overs kunnen voorleggen aan klanten en vervolgens (na goedkeuring van de klant) de gekozen stem kunnen boeken voor film- en mediaproducties of andere projecten. 

Het white label principe houdt in dat een product geproduceerd wordt door een bedrijf die andere bedrijven weer gaan verkopen als hun eigen product. Het voordeel ligt in het kunnen verkopen van een product onder jouw eigen merk, terwijl de ontwikkelkosten en infrastructuur bij een ander bedrijf liggen. 

Aan de vraag naar het ‘white label principe’ wil Fine Tune Music tegemoetkomen door het ontwikkelen van een innovatieve softwaremodule waarin ze hun database aan professionele stemacteurs aanbieden aan gebruikers volgens het ‘white label’ principe. Het moet bij deze innovatie voor de gebruiker van de software mogelijk worden om een voorselectie van (bijvoorbeeld drie) stemacteur profielen, uit de database van Fine Tune Music, voor te kunnen leggen aan haar klant, geheel in huisstijl van de gebruiker.

Een afnemer van een voice-over, bijvoorbeeld een filmmaker, kan dus voice-overs uit de database van Fine Tune Music in zijn eigen huisstijl aanbieden aan zijn klanten als zijnde waren het zijn eigen instore stemmen en opnames. Hierdoor creëert de filmmaker een professionelere uitstraling naar zijn klanten. Met het ontwikkelen van de innovatieve softwaremodule voor voice-overs creëert Fine Tune Music hierdoor meerwaarde voor de gebruikers. 

Fine Tune Music wil de toegang tot haar (voice-over)database laagdrempelig maken. Een combinatie van het ontwikkelen van eigen software en het toepassen van het white label principe (iets dat nooit eerder is toegepast binnen de voice-over industrie) maakt dit tot een unieke en innovatieve oplossing voor haar klanten.

Voor het laten ontwikkelen van deze innovatieve softwaremodule ontvangt Fine Tune Music de VIA subsidie van SNN, deze subsidie is een bijdrage uit het Europees Fonds voor regionale ontwikkelingen.